Každý čtvrtý klient s hypotékou by dnes již sítem neprošel
14. 5. 2018

Každý čtvrtý klient s hypotékou by dnes již sítem neprošel

Až 25 % lidí, kteří vloni získali hypoteční úvěr, by jej letos už nedostali. Proč? Banky v Česku i na Slovensku zpřísňují podmínky. Proč? Obávají se tzv. přehřátí trhu. Jinými slovy hrozí fakt, že lidé by ztratili schopnost hypotéku splácen, banka by byla nucena si nemovitost „vzít“ a tím by se spustil velký problém.

Jaké indicie tomu naznačují?

Zvyšuje se zadluženost v poměru k příjmům. Každému klientovi musí po úhradě splátky hypotečního úvěru, pojištění a dalších povinných plateb, zůstat nějaká částka tzv. na žití. A tato částka se u klientů stále snižuje.

Hypotéka na celý život

Postupně se také zvyšuje doba, na kterou si lidé berou úvěr. Třeba na Slovensku byla průměrná délka hypotéky 25,5 roku, letos je to o téměř rok více. 63 % lidí si vzalo úvěr na nejdelší možnou dobu, tedy na 30 let.

Úrokové sazby rostou

I toto je logická reakce Národní banky. Aby bylo zamezeno poskytovat tzv. rizikovým klientům hypotéky, zvyšuje se i cena půjčených peněz. Úroková sazba je teď nejvyšší za poslední dva roky. I díky tomuto opatření se počet poskytnutých hypotečních úvěrů snižuje.

Co to znamená, když chcete prodávat?

Pomalu končí nejlepší období na prodej nemovitosti za posledních několik let. Méně lidí dostane hypotéku. A pokud ano, banka jim půjčí menší částku. To způsobuje, že lidé nebudou moci kupovat v takovém množství a až tak „drahé“ nemovitosti. Pokud tedy zvažujete prodej, je dobré příliš neváhat.

 

Budete-li chtít v této věci cokoli vědět, ozvěte se mi, rád vám poradím. 

Ing. Jaroslav Šilhavík
Autor: Ing. Jaroslav Šilhavík

Jmenuji se Jaroslav Šilhavík a od roku 2005 se věnuji problematice prodeje nemovitostí. Práce v realitách mě skutečně baví a snažím se ji odvádět na špičkové úrovni. Rád vám pomohu a poradím s jakýmkoliv realitním problémem.

Používám profesionální techniku pro fotografování nemovitostí, spolupracuji s renomovanými bytovými architekty, točím videoprohlídky, vlastním techniku pro 3-D skenování interiérů, vytvářím Home Staging, pracuji na sociálních sítích, tvořím individuální reklamní kampaně...

Zajímám se o nejnovější marketingové trendy pro prodej nemovitostí. Abych měl pro své klienty ještě více možností, spojil jsem síly s realitní kanceláří eDO Reality. A protože mám rád výzvy, s pokorou jsem přijal pozici obchodního ředitele, díky které mohu své zkušenosti předávat svým profesně mladším kolegům a podílet se na vývoji celé realitní kanceláře. 

Vše s jasným cílem:

Prodat vaši nemovitost za co nejvyšší cenu, rychle a bezpečně, zkrátka k vaší plné spokojenosti. 

Rád se o tom všem podělím i s vámi.

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení


Stáhněte si zdarma

7 nejčastějších chyb při prodeji nemovitosti

zpracováním osobních údajů