Realitní krize je nevyhnutelná
15. 3. 2018

Realitní krize je nevyhnutelná

Když něco nějakou dobu trvá, zvykneme si na to. A změna potom bolí. Velmi. Před 10ti lety přišla zatím ta poslední realitní, chcete-li ekonomická krize. Do té doby jsme měli dojem, že růst cen nemovitostí je vlastně samozřejmost.

Jak se na krizi připravit?

Už Warren Buffett řekl, že krize je příležitost.

Uvažujete o prodeji nemovitosti? Tak právě teď je nejlepší doba na prodej za posledních 10 let. Možná ještě ceny porostou, ale možná také ne. Až se zase ceny propadnou dolů i o desítky procent, pak bude pozdě prodávat. Tou dobou bude zase lepší kupovat.

A kdy přesně přijde ta krize?

Většina z nás má pocit, že krize už byla a že už bude jenom dobře. To si ale mysleli i v jiných státech:


1998 Rusko bylo tak zadlužené, že devalvovalo národní měnu.
1997 Thajsko na tom bylo tak špatně, že jejich měnu nahradil dolar.
1992 Británie vykrvácela částkou 3,5 miliardy liber.
1990 Japonsko a jejich nemovitostí krize, ceny padly o 50 %.

1989 USA Američané si špatně půjčovali a způsobili škodu 88 miliard dolarů. Něco podobného zvládli zopakovat ani ne za 10 let.

V roce 2008 ovlivnila krize v USA celý svět. Téměř třicet států zaznamenalo propad cen nemovitostí. Některé státy to bolelo opravdu hodně. Vzpomeňte si na Řecko.

Všechny tyto události zahýbali s cenami nemovitostí. Více či méně, ale vždy směrem dolů.

Není tedy otázka, zda krize – propad cen přijde, nebo nepřijde, je pouze otázka kdy to přijde.

A kdy tedy krize přijde? Podle realitního experta Tomáše Kučery to můžeme skutečně jen odhadovat. Prý se začne „něco dít“ kolem roku 2022. A to už je velmi brzy. 

Ing. Jaroslav Šilhavík
Autor: Ing. Jaroslav Šilhavík

Jmenuji se Jaroslav Šilhavík a od roku 2005 se věnuji problematice prodeje nemovitostí. Práce v realitách mě skutečně baví a snažím se ji odvádět na špičkové úrovni. Rád vám pomohu a poradím s jakýmkoliv realitním problémem.

Používám profesionální techniku pro fotografování nemovitostí, spolupracuji s renomovanými bytovými architekty, točím videoprohlídky, vlastním techniku pro 3-D skenování interiérů, vytvářím Home Staging, pracuji na sociálních sítích, tvořím individuální reklamní kampaně...

Zajímám se o nejnovější marketingové trendy pro prodej nemovitostí. Abych měl pro své klienty ještě více možností, spojil jsem síly s realitní kanceláří eDO Reality. A protože mám rád výzvy, s pokorou jsem přijal pozici obchodního ředitele, díky které mohu své zkušenosti předávat svým profesně mladším kolegům a podílet se na vývoji celé realitní kanceláře. 

Vše s jasným cílem:

Prodat vaši nemovitost za co nejvyšší cenu, rychle a bezpečně, zkrátka k vaší plné spokojenosti. 

Rád se o tom všem podělím i s vámi.

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení


Stáhněte si zdarma

7 nejčastějších chyb při prodeji nemovitosti

zpracováním osobních údajů