Realitní krize je nevyhnutelná
15. 3. 2018

Realitní krize je nevyhnutelná

Když něco nějakou dobu trvá, zvykneme si na to. A změna potom bolí. Velmi. Před 10ti lety přišla zatím ta poslední realitní, chcete-li ekonomická krize. Do té doby jsme měli dojem, že růst cen nemovitostí je vlastně samozřejmost.

Jak se na krizi připravit?

Už Warren Buffett řekl, že krize je příležitost.

Uvažujete o prodeji nemovitosti? Tak právě teď je nejlepší doba na prodej za posledních 10 let. Možná ještě ceny porostou, ale možná také ne. Až se zase ceny propadnou dolů i o desítky procent, pak bude pozdě prodávat. Tou dobou bude zase lepší kupovat.

A kdy přesně přijde ta krize?

Většina z nás má pocit, že krize už byla a že už bude jenom dobře. To si ale mysleli i v jiných státech:


1998 Rusko bylo tak zadlužené, že devalvovalo národní měnu.
1997 Thajsko na tom bylo tak špatně, že jejich měnu nahradil dolar.
1992 Británie vykrvácela částkou 3,5 miliardy liber.
1990 Japonsko a jejich nemovitostí krize, ceny padly o 50 %.

1989 USA Američané si špatně půjčovali a způsobili škodu 88 miliard dolarů. Něco podobného zvládli zopakovat ani ne za 10 let.

V roce 2008 ovlivnila krize v USA celý svět. Téměř třicet států zaznamenalo propad cen nemovitostí. Některé státy to bolelo opravdu hodně. Vzpomeňte si na Řecko.

Všechny tyto události zahýbali s cenami nemovitostí. Více či méně, ale vždy směrem dolů.

Není tedy otázka, zda krize – propad cen přijde, nebo nepřijde, je pouze otázka kdy to přijde.

A kdy tedy krize přijde? Podle realitního experta Tomáše Kučery to můžeme skutečně jen odhadovat. Prý se začne „něco dít“ kolem roku 2022. A to už je velmi brzy. 

Ing. Jaroslav Šilhavík
Autor: Ing. Jaroslav Šilhavík

 Jmenuji se Jaroslav Šilhavík a od roku 2005 se naplno věnuji prodeji nemovitostí. Práce v realitách mě baví a dělám ji tak, jak se má – profesionálně, spolehlivě a s maximálním nasazením. Rád vám pomohu s jakýmkoli realitním problémem.

Používám špičkovou techniku na focení, natáčím videoprohlídky, skenuji interiéry ve 3D, dělám Home staging a spolupracuji s bytovými architekty. Jsem aktivní na sociálních sítích a tvořím cílené reklamní kampaně.

Sleduji nejnovější marketingové trendy, aby měl prodej vaší nemovitosti náskok. A protože chci klientům nabídnout ještě víc, spojil jsem se s eDO Reality. Přijal jsem výzvu stát se obchodním ředitelem – díky tomu můžu své zkušenosti předávat kolegům a pomáhat rozvíjet celou kancelář.

To všechno dělám s jediným cílem:

Prodat vaši nemovitost rychle, bezpečně a za co nejvyšší cenu – k vaší plné spokojenosti.

Rád vám o tom všem povím víc osobně.

 

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení


Stáhněte si zdarma

7 nejčastějších chyb při prodeji nemovitosti

7 nejčastějších chyb při prodeji nemovitosti
zpracováním osobních údajů