Ceny nemovitostí a hypotéky. Tak trochu blázinec.
28. 6. 2017

Ceny nemovitostí a hypotéky. Tak trochu blázinec.

Pojďme se jasně a stručně podívat na to, co se to u nás vlastně děje.

V první řadě je nutné konstatovat fakt, že růst cen nemovitostí je v Česku největší v EU. A to už určitá hrozba je.

Dalším faktem je, že banky vloni půjčily dvakrát víc peněz než v kritickém roce 2009.

Měsíčně si u nás vezme hypotéku kolem 10 000 lidí. Takže cca 333 lidí každý den včetně víkendů. Zda je to málo či hodně nechám na vašem posouzení.

Česká národní banka výše uvedené vyhodnotila jako hrozbu a já s ní souhlasím. V Americe před 10 lety vesele půjčovali nesmyslné částky na nesmyslné nemovitosti a odstartovali světovou ekonomickou krizi. Proto ČNB zdvihla prst a zasáhla.

Banky momentálně nesmí poskytnout úvěry nad 90 % zástavní hodnoty nemovitosti. A smí poskytnout jen 15 % hypoték 80 až 90 %.

ČNB chce schvalování hypoték ještě zpřísnit, ale politickou podporu nemají. Takže je tohle omezení zatím finální. Uvidíme, co po volbách.

Nejvíc u nás půjčuje Česká spořitelna, po letech je Hypoteční banka na druhém místě.

A na závěr ještě tři zajímavá fakta

Za dlouhou dobu máme skvělé číslo tzv. problémových hypoték. Jen necelé 2 % lidí má problém se splácením.

V průměru si půjčujeme kolem 2 mil. korun.

Každý desátý Čech má hypotéku. Podobně jsou na tom i Slováci.

Ing. Jaroslav Šilhavík
Autor: Ing. Jaroslav Šilhavík

 Jmenuji se Jaroslav Šilhavík a od roku 2005 se naplno věnuji prodeji nemovitostí. Práce v realitách mě baví a dělám ji tak, jak se má – profesionálně, spolehlivě a s maximálním nasazením. Rád vám pomohu s jakýmkoli realitním problémem.

Používám špičkovou techniku na focení, natáčím videoprohlídky, skenuji interiéry ve 3D, dělám Home staging a spolupracuji s bytovými architekty. Jsem aktivní na sociálních sítích a tvořím cílené reklamní kampaně.

Sleduji nejnovější marketingové trendy, aby měl prodej vaší nemovitosti náskok. A protože chci klientům nabídnout ještě víc, spojil jsem se s eDO Reality. Přijal jsem výzvu stát se obchodním ředitelem – díky tomu můžu své zkušenosti předávat kolegům a pomáhat rozvíjet celou kancelář.

To všechno dělám s jediným cílem:

Prodat vaši nemovitost rychle, bezpečně a za co nejvyšší cenu – k vaší plné spokojenosti.

Rád vám o tom všem povím víc osobně.

 

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení


Stáhněte si zdarma

7 nejčastějších chyb při prodeji nemovitosti

7 nejčastějších chyb při prodeji nemovitosti
zpracováním osobních údajů